torsdag 2 juli 2009

Okej, nu kanske det är så att det är bisticket jag har bakom örat som pratar, eller kanske getingsticket jag fått i ryggmärgen, men jag har funderat rätt mycket på en sak; Vad gör jag om jag får ett barn som älskar Karlsson på taket? Alltså den frågeställningen ger mig ingen ro. Det hade ju blivit helt omöjligt. Det är värre än om barnet gillar jultomten. Ett barn som gillar Karlsson på taket kan jag bara inte ha. Därför är det bättre att jag inte skaffar barn. Så nu behöver ingen fundera över när mina barn kommer. För min rädsla för Karlsson på taket är så stor att jag inte vågar sätta barn till världen. Okej, kanske lite för mycket bistick för att få normala tankar. Föresten smälte min chokladkaka i bilen. Och när jag skulle äta frukost på min första lite nyttiga dag blev det oboj, fil med russin och sockerpuffar och sist men inte nyttigast vitt rostbröd med honung. Man kan ju lika gärna äta en skål glass. Det borde nästan vara nyttigare.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hur kommer det sig att du är rädd för Karlsson? Jag har en känsla av att det är många som är det. För Karlsson, och för Ika i rutan. Jag tyckte de är skitballa båda två. Om du vill vara mindre rädd kan du tänka dig Karlsson i Ikas kläder, och vice versa!

malin sa...

Ika i rutan älskar jag, henne har jag inte ett enda problem med. Jag älskar hennes dansande skelett Åke och hennes rutiga golv och otroligt smarta tankar. Men Karlsson på taket, alltså det är något som inte riktigt stämmer. Han känns elak, falsk och utklädd. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Men något i hans karaktär gör att jag tycker han är väldigt läskig, att till och med läsa om.