tisdag 22 september 2009

Okej, det här är ett varningens blogginlägg. Inte för att varna er utan för att varna mig. På ett dygn har jag ätit en liten kokos/päron milkshake, en halv påse Polly, ganska många chips, några glas vatten och nu ett knäckebröd med smör och ost och ett glas juice. Egentligen säger det allt. Framför allt eftersom det inte är en ovanlighet. Men allting funkar inte precis som det ska jämt. Allting är lite stressigt och jag har saker jag måste göra. Det är så lätt att jag glömmer då. Dessutom är det ensamt. Dessutom är jag tjock. Dessutom får man inte säga så. Men det här är min blogg. Jag säger det inte ens, jag skriver det bara. Sen kan man ju fundera över logiken i att äta typ godis hela tiden om man tycker att man är tjock. Det handlar nog mera om att man inte tänker eller att man tänker massor och behöver massa socker till hjärnan och att man glömmer äta så man är i desperat behov av socker för att komma vidare i tankarna och då äter man godis. Då glömmer man av att man var hungrig och sen går det runt runt runt runt. Jag borde skapa lite struktur i mitt liv. Lite, typ som att det finns en tid på morgonen då man äter något, skulle kunna kalla det frukost, sen en gång mitt på dagen då man äter något annat, skulle kunna kalla det lunch, sen minst en gång senare mot kvällen, skulle kunna kalla det middag eller kvällsmat. Sen kan man äta frukt också. Men det där verkar alldeles för kontroversiellt för att det skulle funka. Det är knappt jag tror på det när jag hör det. Nu måste jag återgå till mitt pluggande.

Inga kommentarer: