fredag 20 mars 2009

Det ligger ett lamm och bajsar i mitt knä. En liten lurvig hundvalp har fastnat i en maska på mina strumpebyxor och drar i väg dom långt bort. Jag träffade en bagge som jag lärde gå i grimma i somras. Han blev glad över att se mig och kände igen min röst. Lite coolt är det ju faktiskt. Jag har lärt mig skillnaden på positiv och negativ, och negativt är inte alls så negativt som det låter. Inte i inlärningsvärlden i alla fall. För där betyder det bara minus något. Och om man minusar bort tjat till exempel, då är det ju rätt positivt, men det kallas negativt för att det är ett minus. Kanske inte alls låter särskilt klart eller smart, men man lär ju sig, och det är ju viktigt att det inte känns bra för en själv om man ska lära någon annan något. Ingenting är förståligt, men det är helt klart helt förståligt och inte alls svårt! Lammet sprang just in bakom soffan för att hälsa på en liten bortsprungen valp. Undra om jag borde duscha. Eller ja, det är ju bara fredagkväll. Man kan ju gå ut i hagen och leka med fåren. Jag är helt nöjd.

1 kommentar:

Tova sa...

men du kunde ju iallafall prova klänningen på din pet-society-pet och sända tillbaka den om den inte passar...