lördag 18 april 2009

Ååååå nu ska jag snart åka! Jag orkar bara inte! Så här har det gått till; jag har haft resfeber i flera veckor, något som gjort att jag blivit surare och surare och tillslut väldigt arg. Och nu ska jag alldeles strax åka. Jag har inte packat. Jag har inte orkat packa och jag har inte orkat tänka på att jag ska åka. Resfeber är hemskt. Jag vet inte om det är min vanliga resfeber att bli väldigt arg, jag tror inte det. Det är nog bara för att jag har ansvar, för andra än mig själv. Jag måste se till att det blir en bra resa. Det kommer att släppa så fort vi är på väg, eller åtminstone när vi är framme. Då kommer jag lugna ner mig och kunna ha semester på riktigt. Nu däremot är jag bara nervös. Föresten, av vilken anledning vill jag bli journalist? Hur i hela världen ska jag kunna veta det? För att jag skrev shetlandsponny baklänges och spegelvänt redan långt innan jag började skolan? Nej, inte vet jag. Packa var det ja. Fokus. Nej, det är omöjligt. Jag gick upp tidigt och bakade scones och gjorde i ordning i köket. Spelar spel på facebook. Alltså, man måste ju bara slå sitt eget rekord. Hur ska man annars kunna leva med sig själv? Lärde mig vart Rhodos låg någonstans. Det är så långt till Rhodos. Hoppas det är soligt. Om jag inte blir lite aningen solbränd blir jag lite putt. Ååååå jag måste verkligen packa. Jag har köpt en ny bikini. Den var fin faktiskt. Bikinisar är roliga att köpa. Tror jag ska vara vid havet lite i sommar. Sola och bada lite. Om det blir någon sol. Annars kan jag bara gå runt i mina bikinisar ändå. Usch, jag bara svamlar. Orkar verkligen inte ta tag i någonting. Hoppas på det bästa. Hoppas att jag får med min någonting i packningen överhuvudtaget. Jag har i alla fall min bikini, mitt pass och min mobil. Vad mer kan man behöva?

Inga kommentarer: