tisdag 14 april 2009

Min tumme har blivit avhuggen av en varelse från yttre rymden. Det känns så iallafall. Eller inte avhuggen kanske, mer som om någon har fyllt den med silikon. Den är alldeles slät och man kan inte böja på den, inte ens om man vill. Den ser nästan ut som en helt vanlig tumme om man jämför med andras tummar nu. Min andra tumme ser väldigt barnslig ut. Väldigt undernärd. Fast jag gillar att den har funktionen att man kan böja på den. Det är väldigt tufft. Den tjocka oböjliga tummen som kliar precis hela tiden och som är riktigt riktigt röd och uppsvullen är inte alls lika rolig. Jag längtar tills den tänker uppföra sig naturligt och utsvultet igen. Fast jag får väl se det från den ljusa sidan. Att egenmedicinera sig är ju spännande. Och ett bistick i veckan kanske gör underverk för mina onda leder. Vem vet. Lika bra att börja förbereda sig på nästa stick. Någon som kan komma på en bra plats för ett bistick? Fingrarna var inte alls så enormt bra tycker inte jag.

Inga kommentarer: