onsdag 15 april 2009

Ibland funderar man på hur man klarade sig förr, tänk att ha ett internet som inte alls fungerar. Eller bara fungerar sporadiskt när det har lust. Hur i hela friden klarar man av att leva så? Jag har otroligt ont i min armbåge, det gör nästan så ont att man kan känna hur den håller på att vända sig ut och in. En sak jag undrar väldigt mycket över är om det heter underlat eller undelat? Alltså sånna där fåglar som är väldigt sociala och verkligen vill mig illa. Hur läser man av vad fågeln tänker? Jag blir galen. Jag tittar på fågeln och ser bara att den vill riva mig i stycken. Det kan ju inte stämma? Den måste ju säga något annat. Varför har jag inte lärt mig fågelspråk? Och varför kan inte fågeln bo i burar som andra fåglar? Jag är inte så elak att jag släpper ut fågeln i vårvädret. Men nästan. Om jag bara hade kunnat slippa få skulden för det. Men det slipper jag ju inte eftersom jag är ensam med den. Då vet ju alla att det är jag som öppnat fönstret och tvingat ut fågeln. Om den bara kunde sluta att flyga lågt och dra mig i håret! Eller kanske att någon kunde komma hem och ta hand om sin lilla envisa dummerfågel. Jag har faktiskt inte gjort den något. Ändå hatar den mig. Nu gömmer jag mig under en filt och väntar på att fågeln ska sluta terrorisera mig. Rädda mig någon!

Inga kommentarer: