tisdag 24 mars 2009

Jag har helt glömt av hur man gör. Det där med tenta panik. Att ha en deadline. Idag, på tentans tredje dag gick jag iallafall upp. Igår läste jag frågorna på tentan och insåg att jag än en gång saknade två böcker. Så då gav jag upp men kände mig nöjd över att ha kollat igenom tentan. I dag vaknade jag med panik och insåg att tentan är lätt. Riktigt lätt. Bara man har böckerna... Så nu har jag ätit frukost, nästan klätt på mig och gjort massa andra saker, oviktiga saker, som skriva i min timrapport till jobbet, mata fiskarna, gå ut en kort promenad med hunden, ta in tidningen, lyssna på musik, tänka tanken att jag skulle städa. Sen insåg jag ju att jag var tvungen att göra något åt det. Jag har bara två dagar på mig. Böckerna måste på något sätt infinna sig i min hand. Jag måste åt böckerna. Efter lite efterforskning inser jag att dom finns i Borås. Jag måste helt enkelt ta mig till Borås och kräva att jag får dom i min hand. Sen ska jag sitta uppe hela natten och skriva. För jag kan det. Jag vet hur man gör. Och jag har ju till på torsdag klockan 23:59 på mig. Jag ska lyckas. Nu måste jag bara börja med att ta mig till Borås. Tur att man kan läsa på bussen. Just det, måste kolla när det går bussar. Aldrig gör man något ordentligt. Nu är det nog bara för mig att kila iväg och göra något! Så jag kan säga att min första tenta är fixad iallafall. På torsdag.

Inga kommentarer: