fredag 23 oktober 2009

Den här veckan suger verkligen. Jag tror det är för att jag är väldigt trött. Hela tiden. Trodde jag skulle bli sjuk. Tog ut det i för väg. Blev inte sjuk. Är bara fortfarande lika trött. Ingenting går som det ska. Ingen vill prata med mig. Jag orkar inte ringa folk. Hur kasst är inte det? Jo, jag är journalist, jag sitter här och väntar på att folk ska ringa mig. Har du aldrig sett en journalist jobba förut?
Jag borde så mycket. Om jag ska ta upp något positivt med den här dagen är det att det är otroligt lätt att använda en Mac. Jag lyckades på mindre än en halv minut leta upp Spotify på internet och installera det på dator och börja lyssna på en låt. Det är inte illa. Och nu behöver det inte vara alldeles tyst i min lägenhet längre. Inte för att det någonsin är det. Man hör när grannarna duschar, när grannarna pratar, när spårvagnarna åker förbi utanför fönstret, när det sjungs i kyrkan. Det är aldrig tyst.

Inga kommentarer: